Новий 2004-ий рік ввійшов до Українського Національного Музею з виставкою відомого українського художника Олександра Дубовика."Вино трансцедентності "- такою глибоко-філософською темою об'єднано 28 високо-художніх полотен "батька українського авангардизму", бо саме так величає мистецький світ Олександра Дубовика, мистця, філософа, професора, гуманіста. Яскрава кольорова драматургія, прозорі алегорії, нечувана метафоричність - таким категоріями оперують критики, вчитуючись у твори художника.
Народився О. Дубовик у Києві в 1931-му році і до сьогодні проживає у місті, де кожен камінь таїть у собі філософію буття. Його знання вражають, та сам художник переконаний, що мудрість особистості не в тому, що вона багато прочитала, а в її налаштованості вийти за власні межі, побачити світ ширше, без упереджень і зробити узагальнення із неясних ситуацій. Тож кожен його твір несе в собі філософсько-естетичне забарвлення. Без перебільшення скажемо - це класик українського модерну та великий естет. До його портрета додамо ще штрих Дубовика-риторика:"Cкільки треба поставити на терези хистких будиночків мистецтва, щоб урівноважити чорний куб жорстокості?"...Він дивиться на світ особливими кольороми, де домінують теплі тони.
О. Дубовик закінчив Киїський державний інститут в 1957-ому році, а з 1958-ого став членом спілки художників України, у 1965-ому році закінчив апірантуру Академії мистецтв СРСР. В шістдесяті роки він заявив про себе, як „інжинер нового мистецтва" , а такі заяви сприймалися як щось таке, що несло у собі навіювання західних модерних течій і тому признання до нього, великого сучасника, прийшло з днем Незалежности України. І саме їй, він присвячує своєрідні „літописи простору", де поєднуються часи, відстані, образи...
Живописні праці О. Дубовика знаходяться в музеях та приватних збірках України, Росії, Німеччини, Швеції, США, Канади,Франції, Австрії, Португалії, Швейцарії. Ним виконано велику кількість монументальних праць в техніці: мозаїка, гобелен, вітраж. З 2-го по 24-е січня своїми творами „Діалог", „Тріумфатор", „Откровення" та іншими, спілкувався художник з шанувальниками прекрасного у стінах Українського Національного Музею в Чікаґо. Пан Дубовик є яскравою постаттю сучасного абстрактного мистецтва, талановитим співрозмовником та великим оптимістом. А поруч - усміхнена, мила дружина Ірина, це вона, торкаючись його полотен, ніжно називає їх - „ наші діти ". Завжди разом, у цьому сила його творчості, у цьому - її відданість мистецтву, у цьому їх любов до нашого з вами світу. Олександр та Ірина Дубовики - це творче подружжя, що „ міцно тримають, обома руками, чашу мистецтва, щоби не розплескати"( О.Дубовик ).
Виставка була цікавою і першою у цьому році. І ось галерея музею в очікуванні виставки не менш вагомої за змістом і характером, київського скульптора Миколи Білика. Заслужений художник України М. Білик презентуватиме в УНМ свій
„ Ранок Всесвіту", що відкриється 20-го лютого і до 12-го березня відвідувачі побачать надзвичайні композиціїї, народжені світобаченням мистця. Уславленням нескінченості життя і Всесвіту для М.Білика є, власне вся його творчість. Головною домінантою є жінка, образ якої може виразити безкінечну множину ідей світу. Доказом цьому стала експозиція його персональної виставки з нагоди 50-ти річчя від дня народження автора в Українському домі Києва.
Олександр Дубовик та Микола Білик - це мистці нового часу, і сучасність вони увібрали, переосмисливши художні досягнення як, давні, так і століття XX-го. Українська громада Чикаґо знайомству з талановитими сучасниками завдячує дієвості Українського Національного Музею, що відкрив двері Києву мистецькому.
Скульптор М.Білик народився в 1953-ьому році в селі Топорівка на Буковині. В 1972-му році закінчив Вижницьке училище прикладного мистецтва, у 1980-му р. - Львівську академію мистецтв. Він є учасником багатьох виставок, симпозіумів зі скульптури в Україні та за її межами.Твори скульптора експортувалися та знаходяться в приватних колекціях Німеччини, Канади, США, Бельгії, Голандії та інших країн світу. У вересні 2003-ього року на два дні зупинився з виставкою в Чикаґо в Українському Культурному Осередку. Тоді ж виступив з цікавою розповіддю про дивосвіт своїх захоплень по радіо „Українська Хвиля". Познайомившись з музеєм, радо запропронував виставку своїх творів. Кожен його твір, виконаний у бронзі, чи камені, несе в собі особливий естетизм, що поєднує монументальність задуму і майже ювелірну довершеність. Сам автор зізнається, що вишуканість модерну відкрилася для нього через гуцульське народне декоративне мистецтво, його різьблення, пластику, його дух.
„Я тільки зараз наближаюся до Гуцульщини, в якій народився,-говорить Микола Білик, - я ще маю про неї розказати"... Це постійна тема для творчого діалогу, над яким працює скульптор. М. Білик активно працював в архітектурі, як автор скульптурних композицій та декоративних панно. На його рахунку - меморіальні дошки О.Олесю, Б. Грінченку, П. Майбороді, В. Симиренку, пам'ятники Т. Шевченку на Івано-Франківщині та в Гавані на Кубі, він є автором нового герба міста Києва ( у співавторстві з В. Сівком ), одним із групи київських скульпторів, що відновили відомий пам'ятник княгині Ользі, Андрію Первозванному, Кирилу та Мефодію, який було створено на початку століття класиком українського мистецтва Іваном Кавалеридзе, а потім зруйновано „лєнінським планом монументальної пропоганди"...
Він любить бронзу через її гнучкість і блискучість, а спокійна прохолода каменю під його руками випромінює тепло. Філософія М.Білика глибока за змістом. Будучи патріотом своєї землі, мистець не міг обійти наших давніх ідей, звичаїв, образів.
Його „Язичницька мадонна" ( бронза ) передає ідею родючості „сторожових українського степу" - „ скіфських баб"; у „Святому сімействі" ( бронза ) - зображує жінку, як складову родини, у „Берегині" ( бронза, дерево), що являє собою пластику графічної і малярської мови Трипілля, автор надає Прародительниці форм самої Вічності, невмирущості життя і Всесвіту. Напередодні проголошення дня Незалежності Держави, М. Білик створив значливий образ „ Моя Україна", - постать жінки з своєрідними символами крил і дитям - що є її майбутнім. А ще у автора є цікава робота - це „Місячна ніч"-, яка примушує глядача подумати, що любов'ю своєю двоє доростають самого Місяця, і саме він, як нібито недосяжна висота, - їх об'єднує.
Отож сподіваємося на те, що ця коротка прелюдія перед початком виставки Миколи Білика в Українському Національному Музеї в Чикаґо, торкнеться струн ваших сердець, щоби нам разом порадіти за тих, хто своїми світоглядними вимірами наділяє нас національними традиціями відчуття світу. Порадіймо разом за тих, хто підносить нашу культуру на такі висоти.